wtorek, 8 października 2013

Jak uszyć czapkę i szalik z polaru na zimę. Pilotka z warkoczykami.

Witam kochani.
Dzisiaj pokaże Wam, jak uszyć fajny komplet w postaci czapki- pilotki i szalika z polaru.
Krój jest uniwersalny,będzie pasował zarówno dla dziewczynki jak i dla chłopca.
Szyje się go szybko i sprawnie,bez większej filozofii ;)









Ja ozdobiłam czapkę warkoczykami i kokardkami,wy możecie zrobić dowolne aplikacje: przyszyć kwiatki, sterczące włosy z włóczki czy po prostu coś naszyć.
Podwójny polar wystarczy, żeby ogrzać głowy naszych pociech i przy największych mrozach.
Także zabieramy się do roboty :)

Tutaj znajdziecie wzór wykroju czapki do ściągnięcia w pdf-ie klik ,(jest to 1/4 naszej czapki )który wygląda tak:


Ja nie mam drukarki, ale poradziłam sobie w inny sposób.
Odrysowałam wzór od monitora :)
Obliczyłam, że połowa tego wykroju musi mieć długość 13,5 cm, 
a cały wykrój prezentowany na zdjęciu 27 cm.
Wtedy obwód mojej czapki będzie miał 54 cm ,minus ok 1,5 cm na zszycie,wychodzi  52,5 cm -co idealnie pasuje na głowę mojej Leny która ma obwód głowy 50-51 cm.

Mam nadzieje,że się połapiecie:)

Tak długo dopasowywałam powiększenie ,że wykrój na monitorze miał pożądane przeze mnie wymiary, było to 110 %.

Użyłam kartek z kalendarza bo są cienkie i łatwo wszystko prześwituje :)





Gdy miałam już wzór, wykroiłam go.
Składamy polar na pół, odrysowujemy wzór i wycinamy.
Potrzebujemy 2 sztuki.






Następnie przygotowałam warkoczyki i uszy.
Włóczki zawijałam wokół gazety, żeby było szybciej,przecięłam na końcu i zaplotłam  duży warkocz,który później po przecięciu dał dwa mniejsze.Uszy są proste - wszystko widać na zdjęciach.












Mamy wszystko przygotowane możemy szyć.
Pierwszy wykrój będzie środkiem naszej czapki.
Przykładamy prawe strony materiału do siebie i zszywamy najpierw końce, a potem ręszte wszystkich boków.


Tak to wygląda po zszyciu.



Gdy mamy już środek,szyjemy wierzch naszej czapki.
Według wzoru zaznaczamy na materiale, gdzie maja być nasze uszy,po czym mocujemy je tam za pomocą szpilek i zszywamy środek czapki.
Następnie zszywamy resztę boków ze sobą.






Góra czapki już gotowa - czas zszyć ze sobą obie części.


Prawe strony stykamy ze sobą i zszywamy w koło czapkę ,zostawiając małą dziurkę przez którą przeciągniemy ja na prawa stronę.



Na tym etapie przyszywamy warkoczyki ,tak samo jak uszy.


Wywijamy czapkę na prawą stronę.


Formujemy czapkę i przeszywamy w odległości około centymetra od brzegu,przy okazji zszywając małą dziurkę.



Ze starego swetra zrobiłam kokardki i przyszyłam jedną do czapki drugą do szalika.


Kokardki diy.

Szalik to prostokąt o wymiarach 100 cm x 35 cm złożony wzdłuż i zszyty na maszynie.
Tak samo jak w czapce ma centymetrowy "margines".



Szalik z polaru.


Czapka z kokardka.

Pilotka z warkoczykami.

Jak uszyć czapkę.

Komplet z polaru na zimę.

Kolory: szary,różowy i biały.

Sweterkowe uszko.

Z boku.

I sesja z moją Leną :)




Czapka i szalik-komplet diy z polaru.


Polarowy komplet na zimę- czapka i szalik.


Jak uszyć czapkę pilotkę.


Jak uszyć czapkę i szalik z polaru.








12 komentarzy:

  1. Efekt wyszedł na prawdę świetnie! Uwielbiam przeglądać takie DIY :)
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ładnie wygląda, gratuluję:))

    OdpowiedzUsuń
  3. super, a ja właśnie szukam jakiegoś wykroju na czapeczkę dla mojej małej:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. super!jestem pod wrazeniem bo wykonanie wyglada na latwe.Moze sprobuje...

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj napracowałaś się ale końcowy efekt jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowna jest, ja właśnie uszyłam mojemu Ma, Dzięki Tobie :) Jutro zrobię komin więc bede miała cudowny komplet na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję. Jestem początkująca, ale ta czapka dzieki Tobie wyszła mi i wygląda świetnie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziekuję za tego posta. Uszyłam czapkę wg wskazówek nawet wykrój w ten spam sposób przerysowując. Czapka wyszła i jestem z niej przeogromnie dumna. A maszyne mam od miesiąca i jestem totalnym laikiem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Super - dzięki. Jak tylko jakieś materiały wygrzebię, to na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. aleee super kursik....dziękuje i biorę się do szycia ale wersji wiosennej ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Suuuper :) To ja chyba zrobię taką dresową...

    OdpowiedzUsuń